DECYZJE SZKOLENIOWE

Zakupy mogą sprawiać dużo przyjemności – wybór towaru i podjęcie decyzji zwykle nie są łatwe, za to, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo zadowolenia z zakupu, możemy wcześniej towar obejrzeć, dotknąć, przymierzyć, czy wypróbować. W przypadku wyboru usługi, np. szkoleniowej, wybór nie jest już tak oczywisty, a decyzja bardziej ryzykowna. Usługi bowiem nie można zobaczyć, nie da się jej dotknąć, ani przetestować w okresie próbnym (bo częściowa usługa nie przyniesie efektów).

Jak w takim razie wybrać to, co niewiadome i niewidzialne, z dobrym skutkiem i korzyścią dla siebie, zespołu pracowników i firmy?

 

delfinDelfin po narodzeniu się pozostaje pod opieką matki przez okres ponad dwóch lat. Przez cały ten czas uczy się wszystkiego od swojej matki. W następnym okresie życia zdobywa i wymienia doświadczenia w stadzie kontaktując się z innymi delfinami. Delfiny przez całe swoje życie chętnie uczą się i doskonalą swoje umiejętności. W swoich działaniach są spontaniczne i naturalne, a podczas polowań na ryby wykazują się inteligencją i perfekcją.

 

Istnieje wiele analogii do delfinów w procesie zdobywania wiedzy i doświadczeń w zawodzie handlowca, a sam proces sprzedaży podobny jest do płynącego delfina. Umiejętności i wolna wola wyboru pozwalają delfinowi rozpędzać się pod wodą do dużych prędkości, by w efekcie widowiskowego wyskoku ponad powierzchnię wody dodatkowo jeszcze zwiększyć swoją prędkość.
W zawodzie handlowca nauka, wiedza i doświadczenia są niezbędne do osiągania sukcesów tak spektakularnych jak wyskok delfina ponad powierzchnię wody. To, co widoczne nad powierzchnią wody, jak sukces w sprzedaży, wymaga niewidocznej dla postronnych obserwatorów pracy, stałej aktywności i umiejętności dokonywania słusznych wyborów. Taki sukces może być udziałem każdego, trzeba tylko wykazać się wytrwałością, zaangażowaniem i zrozumieniem, czym jest sprzedaż oraz mieć odwagę podjąć właściwą decyzję.