JAK WYBRAĆ OŚRODEK SZKOLENIOWY

Ośrodków szkoleniowych jest w Polsce ogromna ilość, a pomimo tego nie łatwo jest znaleźć ten właściwy. Miejsce, termin i ilość miejsc noclegowych to tylko podstawa, aczkolwiek nieraz w krytycznej sytuacji decydująca o wyborze.

 

Miejsce szkolenia zwykle dostosowuje się do miejsca zamieszkania pracowników tak, by dojazd dla każdego był dogodny. W przypadku zespołu handlowego, jest to właściwie teren całego kraju, stąd też najczęstszym miejscem szkolenia jest Polska centralna. Sytuację zmienić może cel, jaki dodatkowo przyświeca szkoleniu, np. spotkanie firmowe, integracja zespołu, nagroda za osiągane wyniki. Wówczas chętnie wybierane są góry, tereny nad jeziorami lub inne atrakcyjne okolice.

Sporadycznie stosowanym rozwiązaniem jest przeprowadzenie szkolenia w miejscu pracy – w budynku biurowym. Sprzyja ono na pewno ograniczeniom kosztów, nie służy jednak atmosferze szkolenia – poczucia, że jest to wydarzenie wyjątkowe, a nie trochę inny dzień pracy. W wypadku szkolenia w siedzibie firmy istnieje potrzeba wyjątkowej dyscypliny, aby uczestnicy szkolenia nie byli odciągani od nauki do załatwiania spraw biurowych, podpisywania zaległych dokumentów, czy wykonywania telefonów.

 

Wybierając ośrodek należy zwrócić uwagę na profesjonalizm wystroju i wyposażenia sali konferencyjnej (w stylu biznesowym, a nie biesiadno-weselnym) oraz komfort odpoczynku w pokojach hotelowych. Niewątpliwie nie można polegać na zdjęciach zamieszczonych na stronach internetowych, bo zastana rzeczywistość często mija się z nimi.

Osobę odpowiedzialną w ośrodku za organizację spotkań firmowych zapytać należy:

- jak duża jest sala (w m2) i ile osób (w jakim układzie stołów i krzeseł) swobodnie zmieści

- czy ma dostęp światła dziennego

- czy posiada klimatyzację

- czy ma na wyposażeniu ekran, ewentualnie rzutnik, flip-chart

- gdzie organizowane są przerwy i posiłki

- czy czasem nie jest pomieszczeniem przechodnim (niestety takie „sale konferencyjne” też się zdarzają)

- czy w tym samym czasie hotel nie organizuje wesela lub innej tego typu imprezy, która skutecznie uniemożliwia samo prowadzenie zajęć szkoleniowych, jak i relaks po zajęciach.

 

Warto zapytać ile lat ma ośrodek lub kiedy ostatnio był remontowany oraz jak jest położony. Usytuowanie w spokojnym miejscu nie tylko pozwala na przeprowadzenie szkolenia bez rozpraszania uwagi uczestników, ale również na głęboki sen i wypoczynek, które są niezbędne zwłaszcza jeśli szkolenie jest intensywne – a to właśnie takie szkolenia przynoszą pożytek.

 

 

delfinDelfin po narodzeniu się pozostaje pod opieką matki przez okres ponad dwóch lat. Przez cały ten czas uczy się wszystkiego od swojej matki. W następnym okresie życia zdobywa i wymienia doświadczenia w stadzie kontaktując się z innymi delfinami. Delfiny przez całe swoje życie chętnie uczą się i doskonalą swoje umiejętności. W swoich działaniach są spontaniczne i naturalne, a podczas polowań na ryby wykazują się inteligencją i perfekcją.

 

Istnieje wiele analogii do delfinów w procesie zdobywania wiedzy i doświadczeń w zawodzie handlowca, a sam proces sprzedaży podobny jest do płynącego delfina. Umiejętności i wolna wola wyboru pozwalają delfinowi rozpędzać się pod wodą do dużych prędkości, by w efekcie widowiskowego wyskoku ponad powierzchnię wody dodatkowo jeszcze zwiększyć swoją prędkość.
W zawodzie handlowca nauka, wiedza i doświadczenia są niezbędne do osiągania sukcesów tak spektakularnych jak wyskok delfina ponad powierzchnię wody. To, co widoczne nad powierzchnią wody, jak sukces w sprzedaży, wymaga niewidocznej dla postronnych obserwatorów pracy, stałej aktywności i umiejętności dokonywania słusznych wyborów. Taki sukces może być udziałem każdego, trzeba tylko wykazać się wytrwałością, zaangażowaniem i zrozumieniem, czym jest sprzedaż oraz mieć odwagę podjąć właściwą decyzję.